گفت وگوی خواندنی تسنیم با نویسنده کتاب «داغی بر دل»/ حق مطلب برای شهدا را هیچ کس نمی تواند ادا کند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، آبان ماه معطر به نام شهدایی است که پس از چندین سال مجاهدت و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و مخلصانه در مسیر پاسداری از نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی و خدمت به میهن اسلامی و دفاع از امنیت مردم، در حین مأموریت بر اثر سانحه تصادف به خیل عظیم شهیدان پیوستند. 

شهدایی که پر پر شدند تا انقلاب اسلامی رنگ خسران و کاستی نبیند و با خون مطهرشان نهال پربار انقلاب را آبیاری کردند. در روزهایی که آرام آرام به هفته مبارک بسیج نزدیک می‌شویم زنده نگه داشتن نام و یاد این عزیزان فرصتی است تا نسل جوان و جدید انقلاب با قهرمانان ملی خود بیش از گذشته آشنا شده و از سیره آنان در ادامه مسیر زندگی تأسی گیرد.

ماجرا از این قرار است که 23 آبان‌ماه سال 1400 پاسداران «آرش زاع»، «علی‌اصغر دولت‌پور»، «مصطفی حاج‌میر»، «رحیم ترکمندی» و «محسن زینتی‌فر» از مهندسان هوافضا در تصادف پراید با کامیون در جاده بیجار-دیواندره به علت شدت حادثه در دم جان باختند. حال خانم سمیه احمدی  نویسنده بیجاری زندگی‌ این 5 شهید را در کتاب «داغی بر دل» به رشته تحریر درآورده و خبرنگار تسنیم با او به گفت‌وگو نشسته که از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

تسنیم: بسیار علاقمند بودم حس و حال این بانو نویسنده را در زمان تألیف کتاب بدانم، به‌عنوان نخستین سئوال از او خواستم که حس و حالش را از تألیف کتاب برام شرح دهد؟

نویسنده: شور، شعف و شادمانی من هنگام تألیف این کتاب بسیار زیاد بود. الان نیز احساس افتخار می‌کنم.

تسنیم: آیا تألیف این کتاب در زندگی شما تأثیری داشته است؟

نویسنده: قطعاً نوشتن این کتاب تأثیر مثبتی در زندگیم دارد و امیدوارم که پایدار بماند. شهدا مصادق بارز نور و عطر خوش تأثیرگذار هستند.

تسنیم: ایده تألیف کتاب  از کجا به ذهن شما آمد؟

نویسنده: یک سال و نیم پیش دقیقاً شش ماه پس از شهادت این عزیزان با توجه به شناخت قبلی و کوچک بودن شهرستان کار تألیف کتاب را آغاز کردم تا یادگاری برای نسل‌های آتی برجای بماند.

تسنیم: تاکنون چند کتاب تألیف و به چاپ رسانده‌اید؟ 

نویسنده: این کتاب، دومین کتاب بنده است و کتاب نخستم بنام «زن در این حوالی» در حوزه زنان تألیف و به چاپ رسیده است.

تسنیم: پیرامون کتاب داغی بر دل شهر توضیحاتی ارائه بدهید؟

نویسنده: کتاب داغی بر دل شهر زندگینامه و مجموعه خاطرات پنج شهید حوزه هوافضا شهرستان بیجار است که از طریق مصاحبه با خانواده و دوستان این عزیزان جمع‌آوری و منتشر شده است.

تسنیم: حمایت از نویسندگان را در شهرستان در چه سطحی می‌بینید و در این حوزه از شما حمایتی صورت گرفت یا خیر؟

نویسنده: متأسفانه گلایه بسیار است چرا که برای چاپ کتاب به هربخشی مراجعه کردیم با عدم حمایت و صرفاً با وعده‌های توخالی روبه‌رو می‌شدیم اما به برکت خون شهدا زمینه چاپ و رونمایی فراهم شد.

تسنیم: سرانه کتابخوانی را در میان جامعه به‌ چه صورت می‌بینید؟

نویسنده: با تأسف باید اعتراف کرد سرانه کتابخوانی در میان جوانان بسیار پایین است و یکی از دلایل کاهش این سرانه، استفاده زیاد جوانان از فضای مجازی است.

تسنیم: سئوال پایانی؛ آیا توانستید حق مطلب را درباره شهدا ادا کنید؟

نویسنده: به نظر بنده حق مطلب برای شهدا را هیچ‌کس نمی‌تواند ادا کند، چراکه شهدا از با ارزش‌ترین دارایی خودشان، یعنی جان و خانواد‌ه‌شان گذشتند، پس حق شهدا فقط وقتی ادا می‌شود که راهشان را ادامه بدیم. بنده امیدوارم تو این کتاب توانسته باشم گوشه‌ای از سیره شهدا را به رشته تحریر در آورده باشم و خیلی مفتخرم که در این حوزه کتاب نوشه‌ام.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سمیه احمدی نویسنده کردستانی متولد سال 1371 از شهرستان بیجار و دارای مدرک کارشناسی جغرافیا است و دومین کتاب خود را به چاپ رسانده است.

انتهای پیام/481/


منبع

درباره ی سردبیر

مطلب پیشنهادی

قول ‌معاون وزیر جهاد کشاورزی به کشاورزان گلوگاهی + فیلم

در جریان سفر دور دوم دولت به استان مازندران ؛ معاون آب و خاک وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *