بسیج دانش آموزی ایران و انقلاب اسلامی را در برابر توطئه ها بیمه کرده است + تصویر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در نشست با مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، جوان و نوجوان را از ارکان مهم حوزه جمعیتی جامعه و آینده نظام دانست و اظهار داشت: جوان و نوجوانان در شرایط کنونی بخشی از مولفه قدرت و مولفه مدیریتی آینده کشور محسوب می‌شود.

وی جوان و نوجوان را نقطه استراتژیک جمعیت جامعه اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به شناخت دشمن از ظرفیت این مجموعه، جوان و نوجوان نظام اسلامی ایران را نشانه گرفته است.

امام جمعه بوشهر مجمع نوجوان و جوان جامعه را در مدارس، آموزش و پرورش، دانشگاه دانست و بیان کرد: بهترین راهکارهای مدیریت ساخت ساختار حوزه رفتارهای جوانان و روحیه این قشر در آموزش و پرورش، دانشگاه، بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی است.

وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر فراهم شدن 8 تا 10 میلیون جوان و نوجوان انقلابی پای کار تصریح کرد: حضور در عرصه‌های سرنوشت‌ساز، صحنه‌های انقلاب اسلامی و تعیین کننده از مهمترین اهداف این مهم است که معیارهای آن مشخص شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر توجه به تحصیلات عالی برای خودکفایی علمی و فناوری‌های نوین را از دیگر مولفه‌های قدرت برای خودکفایی علمی اعلام و بیان کرد: در این عرصه جوانان و نوجوانان نقش مهم و اثرگذاری دارند.

صفایی‌بوشهری فعالیت بسیج دانش‌آموزی را فوق‌العاده بنیادی و مهم دانست و تأکید کرد: حرکت‌های تمامی اقشار از بسیج دانش‌آموزی آغاز می‌شود و کار فوق‌العاده مهم و سنگین با توجه به جنگ و تهاجم فرهنگی دشمن محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، سرآمد جوان انقلابی را پای کار بودن دانست و اضافه کرد: برنامه‌ها برای تحقق جوان و نوجوان انقلابی، پای کار بودن، مومن باید موثر، پر جاذبه و الهام‌بخش برای دیگر عرصه‌ها باشد.

امام جمعه بوشهر مشارکت در اردوی راهیان نور، جهادی، حضور در یادواره شهدا، راهپیمایی، نماز جمعه را از ویژگی‌ نوجوان و جوان انقلابی و مومن و پای کار دانست و بیان کرد: تدوین سند چشم‌انداز 20 ساله بسیج دانش‌آموزی با برش استانی یک ضرورت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان تدوین برنامه بسیج دانش‌آموز همراه با تأمین اعتبارات باید مورد توجه قرار بگیرد و گفت: بسیج دانش‌آموزی یک نهاد مهم و استراتژیک محسوب می‌شود و رسالت مهم و سنگینی دارد.

وی با بیان اینکه دشمن برای افکار و اذهان جوانان و نوجوانان برنامه‌های مهمی اجرایی کرده، نقش بسیج دانش‌آموزی در جامعه و مقابله با اهداف دشمن را مهم دانست و گفت: بسیج دانش‌آموزی ضمن خنثی کردن توطئه‌ها، ایران و انقلاب اسلامی را بیمه کرده است.

تربیت اسلامی از محوری‌ترین موضوع در بسیج دانش‌آموزی

مجتبی باستان نیز با اشاره به تدوین برنامه بر اساس منویات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: گفتمان‌سازی، تحقق فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری، توانمندسازی و مهارت نوجوانان و جوانان در عرصه‌های مختلف انقلاب، مطالبه‌گری با رعایت عدالت و دلسوزی از جمله این برنامه‌ها است.

وی شبکه‌سازی را از دیگر برنامه‌های مهم در حوزه بسیج دانش‌آموزی دانست و اضافه کرد: فعالیت‌های این حوزه در دفاع از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی باید شبکه‌سازی شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور هویت بخشی را از دیگر حوزه‌ها دانست و با بیان اینکه باید به جوانان و نوجوانان در فعالیت‌ها و برنامه‌ها هویت داده شود گفت: ارائه الگو از دیگر برنامه‌ها در عرصه بسیج دانش‌آموزی است که در این بخش باید الگوسازی اسلامی و انقلابی در بین دانش‌آموزان مورد توجه قرار بگیرد.

وی تربیت اسلامی را از محوری‌ترین موضوع در بسیج دانش‌آموزی دانست و بیان کرد: در این حوزه از ظرفیت‌های علما، اساتید و مربیان استفاده می‌شود.

باستان ادامه داد: سال گذشته فرماندهان بسیج به دانشگاه فرهنگیان و بسیج دانشجویی وصل شدند که معلم آینده به تفکر بسیجی برسد. بسیج دانش‌آموزی دریای جذب نیروهای انقلابی به دستگاه‌های مختلف است.

انتهای پیام/190/


منبع

درباره ی سردبیر

مطلب پیشنهادی

بخش هایی از کالدونیای جدید از کنترل دولت فرانسه خارج شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تنش‌ها در نومئا، پایتخت کالدونیای جدید، روز جمعه پس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *