پایان بهسازی باند ۲۹ راست و استریپ‌سازی سطوح پروازی شهر فرودگاهی امام


به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، از زمان بهره‌برداری فرودگاه امام خمینی(ره) در سال ۱۳۸۴، باند اصلی فرودگاه (29R/11L) به طول چهار هزار و ۲۰۰ متر، بستری برای نشست و برخاست پروازها بوده‌ است.

در سال‌های گذشته، سطوح پروازی فرودگاه بنابه‌ضرورت، به صورت مقطعی و در احجام جزئی مرمت شد، اما با گذشت زمان و استهلاک، عملیات بهسازی سراسری برای این باند بسیار ضروری بود که شهر فرودگاهی با برنامه‌ریزی مناسب و لحاظ ارزیابی ریسک و اقدامات ایمنی برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته بهسازی کامل رویه سطوح پروازی و استریپ سازی را به انجام رساند.

«سعید چلندری» رئیس هیات‌ مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از پایان عملیات بهسازی سطوح پروازی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد و اظهار داشت: پروژه بهسازی باند ۲۹ راست شامل تراشیدن دو لایه آسفالت باند ٢٩ راست به عرض ٦٦ متر و طول سه‌هزار و ۳۰۰ متر، تراش آسفالت تاکسی‌وی‌ های ارتباطی، قیر پاشی، اجرای نوار ژئوگرید، اجرای دولایه آسفالت بیندر و توپکا روی باند ۲۹ راست، برچیدن و تعویض آیرولاستیک‌ها، ترمیم پد بتنی ابتدای باند ١١ چپ به طول ٤٥٠ متر و خاک‌ریزی استریپ‌ها، تمیزکاری، درزگیری سطوح و نصب سیستم روشنایی بوده که با تلاش شبانه‌روزی همکارانم و پیمانکار مربوطه شرکت انجام شده است.


منبع

درباره ی پشتیبان

مطلب پیشنهادی

ساخت ۷۰ درصد واکسن انسانی و دامی و ۳۰ درصد واکسن طیور در موسسه رازی

به گزازش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «غلامرضا گل محمدی» امروز (یکشنبه) در مراسم گرامیداشت صدمین سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *