پاسخگویی به پرسش‌های قضایی مردم در سامانه ۱۴۷۰


مرکز تماس پشتیبانی خدمات الکترونیک قضایی (سامانه ۱۴۷۰) با هدف پاسخ صحیح و به‌موقع به پرسش‌های قضایی عموم مردم به‌ویژه وکلا، مشاوران حقوقی و کارشناسان رسمی دادگستری با هدف پیشگیری و چاره‌سازی حقوقی و نیز اعلام نشانی و مشخصات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور، نحوه دریافت نوبت و قرارداد الکترونیک وکلا ، همه روزه (به جز روزهای تعطیل) در ساعات اداری، پاسخگوی مخاطبان است.

به گزارش ایرنا از کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، محمدرضا سلطانی روز چهارشنبه در پنجمین همایش نمایندگان استانی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که با حضور محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و نمایندگان ۳۱ استان برگزار شد، افزود: نمایندگان استانی در چهار کارگروه فناوری اطلاعات، حفظ و تحکیم جایگاه امور دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، آموزش و پژوهش و رفاهی و پشتیبانی آراء و نظرات خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: سه دوره آموزشی با موضوع مدیریت رفتار و شایستگی‌های سازمانی با تاکید بر کاربران، چگونگی تنظیم اسناد مالیاتی با حضور مسئولین سازمان امور مالیاتی و نقش هوش مصنوعی در نحوه ارائه خدمات در دفاتر با حضور مشاور فناوری اطلاعات برگزار شد.

سلطانی گفت: پیش از این بیش از ۵۰ نظر از سوی مدیران پیشنهاد داده شد که همه این پیشنهادات در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ادامه داد: براساس پیشنهادات ارائه شده ۱۱ مورد از پیشنهادات به کمیسیون فناوری اطلاعات، ۳۰ مورد به کمیسیون طرح و برنامه، پنج پیشنهاد به کمیسیون حقوقی ارجاع شده است.

سلطانی اضافه کرد: امکان احراز هویت از طریق هوش مصنوعی، ایجاد شبکه داخلی APN ، نوبت‌دهی الکترونیک و کاهش اختلال سامانه‌ها از جمله پیشنهاداتی بود که در کمیسیون فناوری اطلاعات مطرح شد که البته در نسخه جدید سامانه تنظیم همه این موارد پیش‌بینی شده است.

وی درباره پیشنهادات ارائه شده به کمیسیون طرح و برنامه گفت: اضافه کردن اجرای خدمات مدنی به خدمات دفاتر، قابل رویت بودن سوابق کیفری افراد در کارتابل مدیر دفتر، افزایش خدمات مراجع شبه قضایی و سازمان‌های دولتی، امکان ثبت چک‌های مفقودی،امکان ثبت شکایات و ارسال آن به سازمان بازرسی کل کشور، امکان ارجاع و اخذ نظریه کارشناسی در تامین دلیل و تدوین شیوه نامه خدمات سیار از جمله اهم موارد مطرح شده در کمیسیون طرح و برنامه است.

سلطانی ادامه داد: ایجاد وحدت رویه در بین محاکم و استان‌ها مانند فک پلاک و اعاده دادرسی کیفری و دعاوی خانواده، بازنگری و اصلاح نامه در صورت ارتکاب تخلف کاربران، تهیه شیوه نامه واحد برای اعطا و حذف کد کاربران که بعضاً سلیقه‌ای انجام می‌گیرد، اصلاح آیین نامه اجرایی کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و اصلاح نحوه شکایت مردم از کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از جمله مواردی است که در کمیسیون حقوقی مورد بررسی قرار گرفته است.

دور دوم آموزش دستیاری در اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار می‌شود

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به اقدامات واحد آموزش و آموزش دستیاران اشاره کرد و گفت مرحله دوم آموزش در ۲۶ استان برای ۱۲۰۰ کاربر و ۹۲ حوزه قضایی در نیمه اول اردیبهشت به صورت آموزش در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

سلطانی همچنین با اشاره به افتتاح ساختمان جدید کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، افزود: این ساختمان در دوره هیات مدیره قبل خریداری و در سال ۱۴۰۱ تغییر کاربری داده شده بود و امسال همزمان با دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به بهره‌برداری رسید.


منبع

درباره ی پشتیبان

مطلب پیشنهادی

بالگرد هلال احمر برای یافتن کوهنورد مفقودی به قله توچال اعزام شد

به گزارش روز چهارشننبه ایرنا از روابط عمومی سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، محمد کبادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *