به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شهاب نیوز، «رون بن یشای» در مقالهای در روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نوشت: سیاست آواره کردن و مجازات گروهی اهالی اردوگاههای آوارگان فلسطینی در کرانه باختری ممکن است برای (رژیم) اسرائیل زیانهای زیادی داشته باشد و بهای سنگینی را در سطح داخلی و بینالمللی بر آن تحمیل کند.
بن یشای افزود که اعلام ممنوعیت بازگشت ۴۰ هزار فلسطینی از اهالی اردوگاههای جنین و نور شمس به خانههایشان به مدت یک سال، ممکن است منجر به جذب شدن شمار زیادی از جوانان در گروههای مقاومت فلسطین شود.
این تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد که سیاستهای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یسرائیل کاتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای آواره کردن فلسطینیها از اردوگاهها، با هدف جلب رضایت شهرکنشینان صهیونیست و اجرای طرح اسموتریچ موسوم به طرح «به زانو درآوردن» انجام میگیرد.
بن یشای همچنین گفت که این سیاست به «مشروعیت» (رژیم) اسرائیل در سطح جهانی ضربه خواهد زد و مانع ورود کارگران خواهد شد. همچنین به تضعیف تشکیلات خودگردان از نظر اقتصادی، امنیتی و مشروعیت آن نزد فلسطینیها خواهد انجامید.
تحلیلگر صهیونیست هشدار داد: ادامه سیاست مجازات دستهجمعی فلسطینیها در کرانه باختری ممکن است منجر به زدن جرقه انتفاضه سوم شود و دامنه آن به استفاده از بمبهای هوشمند در کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بینجامد و از انتفاضههای قبل خونینتر باشد.
رژیم صهیونیستی از ۳۴ روز پیش حملات وحشیانهای را علیه اردوگاه و شهر جنین در کرانه باختری آغاز کرده است که منجر به شهادت ۲۷ فلسطینی و زخمی شدن و بازداشت دهها تن دیگر شده است. در این حملات، شمار زیادی از ساختمانها و تاسیسات زیربنایی این منطقه ویران شده است.
رژیم صهیونیستی، صبح یکشنبه برای اولین بار پس از حدود ۲ دهه، اجازه ورود تانکهای مرکاوا به جنین را صادر کرد.
نظامیان اشغالگر از ابتدای تجاوز به این منطقه، ضمن اشغال منازل فلسطینیها به ویژه در مناطق مشرف بر اردوگاه جنین، آنها را به پایگاه نظامی تبدیل کردهاند. همچنین اهالی مناطق نزدیک به اردوگاه، به دلیل استقرار تکتیراندازهای ارتش رژیم صهیونیستی در زمینه ورود و خروج با موانع گستردهای مواجه هستند.
ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوز به این اردوگاه تاکنون ۱۲۰ ساختمان را به طور کامل و دهها ساختمان دیگر را به صورت جزئی و بخش زیادی از داراییهای فلسطینیها در این منطقه را تخریب کرده است.
منبع