محدودیت‌های واردات خودروهای خارجی نامتعارف است


به گزارش ایرنا، سردار سید تیمور حسینی روز یکشنبه در حاشیه مراسم معارفه رئیس پلیس راه فراجا اظهار داشت: محدودیت هایی همچون حجم موتور و سقف قیمتی نامتعارف و توجیه ناپذیر است.

وی تصریح کرد: این محدودیت ها ما را از بهره مندی از خودروهای روز و با کیفیت محروم کرده است که نیازمند اصلاح است.

رئیس پلیس راهور فراجا بر بازنگری رویه موجود بر واردات خودروهای خارجی تاکید کرد و افزود: این رویه فقط اجازه واردات خودرو از برخی از کشورها را می دهد که عمدتا بی کیفیت بوده یا با سطح کیفیت روز دنیا فاصله دارد.

سردار حسینی همچنین بر نوسازی ناوگان باری و مسافربری تاکید کرد و گفت: باید ناوگان حمل ونقل عمومی کاملا باید به‌روزرسانی شود.

وی با اشاره به موضوع رفع نقاط حادثه خیز تصریح کرد: به هنگام تصادف، کارشناسان در صورت تشخیص، با اعمال تبصره ۳ ماده ۱۳ سهم تقصیر را متوجه دستگاه مربوطه خواهند کرد.

تمامی‌ برنامه های پلیس راهور باید پیوست کاهش تصادف داشته باشد

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین در مراسم معارفه رئیس پلیس راه فراجا با اشاره به اینکه به طور متوسط ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تردد در جاده‌های کشور انجام می‌شود، گفت: تمامی طرح‌ها و برنامه‌های پلیس راهور باید پیوست کاهش تصادف و تلفات انسانی داشته باشد.

افزود: بیش از ۷۰ درصد تلفات ما در حوادث رانندگی در جاده های کشور اتفاق می افتاد.

وی با بیان اینکه مجموعه پلیس راه از تنظیمات اولیه خود خارج شده است، گفت: پلیس راه باید با توجه به شرایط امروز و حمل و نقل جاده‌ای به وضعیت گذشته خود برسد.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: تمامی ماموریت پلیس راهور فراجا باید پیوست کاهش تصادفات داشته باشد و این موضوع در اثرگذاری کاهش تلفات جاده‌ای نقش آفرینی کند.

گذشت هفت ماه از موعد راه اندازی مرکز تصادف

سردار حسینی اظهار داشت: امسال در موضوع خودرو بر استحکام بدنه تمرکز کردیم و قرار بود مرکز آزمون تصادف راه اندازی شود که هفت ماه از موعد مقرر گذشته است.

به گفته وی امروز به دلیل نبود مرکز آزمون تصادف الگویی برای استحکام بدنه خودروهای داخلی و خارجی نداریم و نمی توانیم با خودروهای غیر مستحکم برخورد کنیم.

تعامل دستگاه‌ها، کلید کاهش تصادفات جاده‌ای است

جانشین پلیس راهور فراجا نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌های ارتقا و بهینه‌سازی پلیس راه تأکید کرد: برنامه‌هایی برای ارتقای سرمایه انسانی و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی در دستور کار پلیس راه قرار دارد.

سردار حسن مومنی اظهار داشت: تعامل بین دستگاه‌ها از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از وقوع تصادفات است و در این میان، سازمان راهداری به‌عنوان اولین رده ارتباطی با پلیس راه، نقش خط مقدم در امدادرسانی جاده‌ها را بر عهده دارد. ازاین‌رو، نیازمند هماهنگی صددرصدی این سازمان با پلیس هستیم.

وی درباره ایمنی راه‌ها گفت: در این مدت، خروجی مناسبی از کمیسیون ایمنی راه‌ها مشاهده نشده است و طرح‌های تصویب‌شده‌ای همچون نصب حفاظ‌ های جانبی برای کامیون‌ها هنوز اجرایی نشده‌ و این موضوع نیازمند پیگیری جدی است.

جانشین پلیس راهور فراجا تصریح کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز از مسائل مهمی است که سازمان راهداری با تمام توان خود به ما در این زمینه کمک کرده است. در سال‌های گذشته، اقدامات قابل‌توجهی انجام شده؛ به‌گونه‌ای که در ابتدا مشکل ۳ هزار و ۳۹۲ نقطه، سپس ۷۷ نقطه و در سال گذشته ۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز برطرف شد.

سردار مومنی یادآورشد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هنوز ۴ هزار و ۸۶۰ نقطه حادثه‌خیز در یک هزار و ۸۱۷ محور شناسایی شده‌ که باید برای رفع آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: طبق آمار، ۲۲ درصد از کل تصادفات، ۳۰ درصد فوتی‌ها و ۲۱ درصد از تصادفات جرحی کشور در این 4 هزار و 860 نقطه رخ داده‌ است و این موضوع نشان‌دهنده ضرورت شناسایی و برطرف‌کردن این نقاط است.

جانشنی پلیس راهور فراجا در پایان بر ضرورت تعامل همه‌جانبه دستگاه‌ها برای بهبود ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات تأکید کرد.

در جلسه امروز سرهنگ جمشیدی به عنوان رئیس اجراییات پلیس راهور و ادریس جعفری به عنوان رئیس مرکز فاوای پلیس راهور فراجا منصوب شدند.


منبع

درباره ی پشتیبان

مطلب پیشنهادی

مراقبت از دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های نوپدید تا تبدیل مدرسه سنگی سمنان به موزه

به گزارش خبرنگار ایرنا، شوراهای آموزش و پروش استان سمنان برای دومین سال متوالی موفق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *