فرآیند عملیاتی ساخت ۶۵ درصد مدارس کانکسی پایان یافت

مجید عبدالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره آخرین وضعیت مدارس کانکسی اظهار کرد: پیش از این هم برای مدارس کانکسی برنامه‌ریزی شده بود که به منظور هماهنگی در اجرای ساماندهی این مدارس بالغ بر هزار مدرسه شناسایی شده و تشریفات فنی و اجرایی آن هم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فرآیندهای عملیاتی ساخت بیش از ۶۵ درصد این مدارس پایان یافته است، افزود: بنیاد برکت به عنوان شریک اصلی این طرح است و تا کنون بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان در این طرح به ما کمک کرده است.

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور ادامه داد: البته باید عنوان کنیم که مدارس کانکسی دارای ۱۰ دانش آموز مستقل را جمع‌آوری می‌کنیم و به مدارس کانکسی با جمعیت زیر ۱۰ دانش آموز کاری نداریم چراکه این احتمال وجود دارد که ثبات جمعیتی وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذاری باید در زیرساخت‌های پایدار صورت گیرد.

فرآیند عملیاتی ساخت ۶۵ درصد مدارس کانکسی پایان یافت

تا شهریور ۱۴۰۴ بخش عمده این مدارس کانکسی جمع‌آوری می‌شوند

عبدالهی یادآورشد: تا شهریور ۱۴۰۴ بخش عمده این مدارس کانکسی جمع‌آوری می‌شوند، اگر هم تعدادی از این مدارس در نقطه‌ای از کشور باقی بماند، در سبد رسیدگی قرار می‌گیرد. دولت عزم خود را برای جمع‌آوری مدارس کانکسی جمع کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مدارس کانکسی در استان‌های لرستان، فارس، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن این مناطق و سردی و یخبندان زمستان، بردن مصالح و اجرایی کردن این طرح مشکل است اما در مجموع عمده این کارها انجام شده است.

به گفته معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور فاز شناخت مدارس کانکسی پایان یافته است و تا حد بسیاری هم اهتمام تامین منابع صورت گرفته است. البته در مسیر خیرین هم کمک‌های بسیاری به این بخش شده است.

عبدالهی ادامه داد: امروز مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر جمع آوری می‌شوند و اگر روزی در منطقه‌ای تعداد مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر هم به این میزان افزایش یابد، آن مدرسه هم در سبد ساماندهی قرار می‌گیرد.

فرآیند عملیاتی ساخت ۶۵ درصد مدارس کانکسی پایان یافت

بازسازی و مقاوم سازی مدارس سنگی

وی همچنین درباره آخرین وضعیت ساماندهی مدارس سنگی در مناطق کشور گفت: مدارس سنگی در کشور شناسایی شده‌اند و اکنون در مرحله ارزیابی‌های فنی و در واقع نظارتی قرار داریم تا کار را دنبال کنیم.

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور افزود: رئیس جمهور نسبت به این موضوع اهتمام دارد و اعلام کرده که مکان‌های نیازمند تخریب حتما بازسازی شوند و در صورت امکان مقاوم سازی صورت گیرد.

برنامه ریزی برای مدارس کپری

عبدالهی درباره وضعیت ساماندهی مدارس کپری توضیح داد: مدارس کپری براساس اقتضائات فرهنگی اجتماعی و زیست بوم یک منطقه شکل می‌گیرند که بی‌شک برای ساماندهی این مدارس هم برنامه ریزی صورت می‌گیرد.

فرآیند عملیاتی ساخت ۶۵ درصد مدارس کانکسی پایان یافت

آخرین وضعیت رسیدگی به مدارس تهران

وی درباره آخرین وضعیت مدارس ناایمن در تهران توضیح داد: برای وضعیت مدارس تهران نشستی با حضور رئیس جمهور برگزار شد که مدارس تخریبی و سرانه فضای آموزشی مورد تحلیل قرار گرفت. اولویت رسیدگی به وضعیت سرانه فضاهای آموزشی مناطق ۹، ۱۸، ۱۷، ۱۵، ۱۹ بود که از سرانه متوسط کشور پایین‌تر هستند.

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور ادامه داد: قرار شد که ظرف ۱۰ روز یک برنامه عملیاتی نوشته شود و تقسیم کار صورت گیرد یعنی به طور مثال شهرداری و سایر نهادها تا چه میزان می‌توانند در این مسیر کمک کنند.

عبدالهی با بیان اینکه تامین زمین برای ساخت مدرسه مهم‌ترین مسئله نوسازی مدارس تهران است، گفت: بنابر این شد که از اراضی ذخیره شهری و سایر ظرفیت‌هایی که تو حوزه توسعه شهری و زمین در شهر تهران است، نقاطی مشخص شود.

وی افزود: رویکرد قالب هم ساخت مدارس بالای ۱۲ کلاس است که به حدود ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ متر مربع زمین نیاز دارد اما جهت گیری که شهردار تهران در این موضوع طرح کرده، بیشتر پیش رفتن به سمت ساخت مجتمع بود یعنی مجتمع بزرگ مقیاس که در قانون ۹۲ برنامه هفتم به آن توجه شده است تا مقاطع تحصیلی مختلف از ابتدایی تا متوسطه را درون خود داشته باشد.


منبع

درباره ی پشتیبان

مطلب پیشنهادی

زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به سرطان تیروئید هستند

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، دکتر شیوا برزویی متخصص غدد بزرگسالان با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *