«رفیق بازی» محمد معتمدی و انتشار «جمشید آریا»

به گزارش ایرنا، کنسرت نمایش «رفیق بازی» با آهنگسازی امیرحسین سمیعی و خوانندگی محمد معتمدی با همراهی هنرمندان تراز اول حوزه نمایش شهر اصفهان از دوشنبه- اول بهمن ماه- ساعت ۱۹ در سالن نمایش چندسویه نقش جهان اصفهان به صحنه می‌رود.

این برنامه در پنج بخش اجرا می‌شود و موضوع آن در مورد یکی از قهرمانان ایران است و میان هر کدام از بخش‌ها، ارکستر و خواننده به اجرای برنامه خواهند پرداخت. استفاده از جلوه‌های ویژه، طراحی‌های ویدئومپ و طراحی گروه کُر و بازی‌سازها همگی در کنار هم قرار گرفتند تا یک اثر فاخر و خوب در حوزه تئاتر و موسیقی برگزار شود.

فضای کنسرت نمایش «رفیق بازی» از لحاظ شعر و ترانه و هم از لحاظ جلوه‌های بصری و نمایشی به شکلی طراحی شده که مخاطب را خسته نخواهد کرد و حتی در بخش‌هایی با فضای غیرقابل پیش‌بینی مواجه خواهد شد.

در برنامه پیش رو گروه کُر ۴۰ نفر، گروه بازی‌سازان ۱۵ نفر با گروه ارکستر ۳۰ نفری با همراهی مژگان نوایی، قادر طباطبایی، فرزاد قاسمی، اسماعیل موحدی، رادمهر کشانی، حامد احمدجو و رادنوش مقدم به عنوان بازیگر حضور خواهند داشت.

سالن چندسویه نقش جهان در شهر اصفهان جنب پل تاریخی شهرستان و محل سابق نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با ظرفیت یکهزار نفری به‌ گونه‌ای طراحی شده که نمایش‌های دوسویه، سه سویه و چهارسویه در آن قابل اجرا هستند و «رفیق بازی» در قالب افتتاحیه در این سالن برگزار خواهد شد.

«رفیق بازی» محمد معتمدی و انتشار «جمشید آریا»

ارکستر کوبه‌ای پارس در تالار رودکی

کنسرت ارکستر کوبه‌ای آموزشگاه موسیقی «پارس» به سرپرستی ناصر نظر، روز جمعه- پنجم بهمن ماه- در سانس‌های ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار رودکی برگزار می‌شود.

ارکستر کوبه‌ای آموزشگاه موسیقی پارس به سرپرستی ناصر نظر و رهبری امیر مقرب صمدی از سال ۱۳۹۳ با هدف ترویج سازهای کوبه‌ای ایرانی و علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان به این سازها تشکیل شده است؛ در حال حاضر۷۰ نوازنده نوجوان سازهای تنبک و دف در این ارکستر حضور دارند.

ارکستر کوبه‌ای پارس قرار است با ترکیبی از سازهای کوبه‌ای و سازهای سنتور، قانون، کمانچه و عود در تالار رودکی روی صحنه برود.

تنظیم قطعات این کنسرت برای ارکستر سازهای کوبه‌ای را امیر مقرب صمدی، ماهان ببری و ارشیا آغنده برعهده دارند.

«رفیق بازی» محمد معتمدی و انتشار «جمشید آریا»

گرامیداشت زنده‌یاد فریدون شهبازیان در خانه موسیقی

نشست دی ماه خانه موسیقی ایران، یکشنبه- ۳۰ دی ماه- با حضور هنرمندان موسیقی، اعضای شورای عالی، هیات مدیره، مدیرعامل و اعضای کانون‌های مختلف به یاد فریدون شهبازیان موسیقیدان، آهنگساز و رهبر ارکستر که ۲۲ دی ماه دارفانی را وداع گفت، در سالن اجتماعات خانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از پخش نماهنگی، داوود گنجه‌ای عضو شورای عالی خانه موسیقی ایران که رفاقتی قدیمی با فریدون شهبازیان داشت به بیان خاطراتی مشترک با آن هنرمند فقید پرداخت.

در ادامه داریوش پیرنیاکان رئیس هیات مدیره خانه موسیقی ایران گفت: فریدون شهبازیان بزرگتر از آن است که در یک سالن این‌ چنینی برایش بزرگداشت گرفته شود اما بعضی اوقات کمیت مهم نیست و کیفیت اهمیت دارد و کیفیتی که اکنون شاهد آن هستم جای تشکر و تقدیر بسیار دارد.

وی افزود: شهبازیان یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان پنجاه- شصت ساله اخیر بوده است. او هنرمندی بود که تقریباً در همه زمینه‌های موسیقی تخصص داشت. آثاری که شهبازیان آنها را تنظیم کرده است از ماندگارترین آثار موسیقی ارکسترال ایران است و او رهبر ارکستر بسیار خوبی بود.

پیرنیاکان بیان کرد: شهبازیان نخستین فردی بود که روی شعر نو کار کرد و می‌توان گفت پیش از او، کسی این کار را نکرده بود و یکی از این آثار «پر کن پیاله را» اثر مرحوم فریدون مشیری بود و سپس ضبط کارهایی که با صدای بسیار زیبای شاملو بر دوبیتی‌های خیام انجام داد.

«رفیق بازی» محمد معتمدی و انتشار «جمشید آریا»

این هنرمند پیشکسوت ضمن اشاره به اینکه شهبازیان گوش موسیقیایی خوبی داشت، اظهارداشت: او تدوینگر بسیار توانایی بود و اگر کار متوسطی به او داده می‌شد در تدوین اثر خوبی به دست می‌آمد. تمام این موارد نشان از آن داشت که این هنرمند، هم به کار خود عشق می‌ورزید و هم توانایی آن را داشت. ضمن اینکه شهبازیان به فعالیت صنفی هم علاقه ویژه‌ای داشت.

پیرنیاکان افزود: به نظر من کسانی که اثری از خود باقی می‌گذارند هرگز نمی‌میرند، کسانی می‌میرند که از خود اثری جز بدبختی، نامرادی و ظلم به جا نگذاشته‌اند. به قول شاملو؛ هرگز از مرگ نهراسیدم، اگرچه دستانش از ابتذال شکننده‌تر بود، باری هراس من- باری- همه از مردن در سرزمینی است، که مزد گورکن، از آزادی آدمی، افزون‌تر باشد.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران نیز با بیان اینکه برخی هنرمندان عزیز و بزرگ در ظرف زمان و مکان نمی‌گنجند، اظهارداشت: هرچند آثار چنین هنرمندانی برای نسل‌ها باقی خواهد ماند اما به نظرم مسیر زندگی و زیست آنها، نگاه دیگران به این هنرمندان و تحلیل و آنالیز آثارشان می‌تواند برای نسل‌های بعد راهگشا باشد که باید این امر محقق شود. اکنون با توجه به اینکه نزدیک زمان درگذشت این هنرمند هستیم فعلاً دور هم جمع شدیم به یاد او تا یادش را گرامی بداریم و مهرمان را تجدید و تمدید کنیم تا فرصت گرانقدری دست دهد و به صورت مفصل‌ به این هنرمند و آثارش بپردازیم.

نوربخش گفت: در اینکه شهبازیان هنرمند تاثیرگذاری بود و وجود یگانه‌ای داشت تردیدی نیست. برخی انسان‌ها سعه وجودی‌شان به شکلی است شعاع بزرگی را در برمی‌گیرد و وجوه مختلفی هم دارد. یکی از وجوه شهبازیان داشتن حمیت صنفی بود. او با علاقه و غیرت در خانه موسیقی و جلسات هیات مدیره حضور پیدا کرده، هرچند که عضو هیات مدیره ما نبود اما جدی‌تر از دیگر اعضا نظرات خود را ارائه می‌کرد.

در ادامه قطعه «آوار» اثر فریدون شهبازیان از فیلم سینمایی «آوار» به کارگردانی سیروس الوند، با نوازندگی ویولن علی انصاری‌فرد، پرهام اشتریان، مهبد عرفانی، مبین خندان، ابوالفضل امیدی، حسام حسنی، سهند قربانی، ماهان علی‌پور و کارن آشوری اجرا شد.

سپس علی تحریری نوازند سنتور درباره فریدون شهبازیان سخنانی ایراد کرد.

نوازندگی ویولن منوچهر سهیلی همراه با آواز بامداد فلاحتی بخش بعدی این برنامه بود. سپس سهیل بامرادی قطعاتی را با ساز ویولون نواخت و قاسم رفعتی او را با آواز همراهی کرد.

آریا پورفریاد نیز در بخشی از این مراسم درباره موسیقی فیلم «شیرسنگی» ساخته فریدون شهبازیان و استفاده از ساز چپی بختیاری در این فیلم، برای حضار توضیحاتی داد.

تیتراژ پایانی فصل جدید مستند «شوک»

فصل جدید مستند شوک، تیتراژ پایانی خود را به آهنگی با نام «بن بست» با صدای مهدیار نیکان اختصاص داده است تا فضایی متفاوت را تجربه کند. همچنین سینا پارسیان به عنوان شاعر و آهنگساز در این قطعه با نیکان همکاری داشته است.

این فصل از برنامه «شوک» پرونده‌های ویژه‌ در حوزه سرقت خودرو، سرقت مسلحانه از منازل، بزهکاری، کیف قاپی و موبایل قاپی را بررسی می‌کند. این برنامه در ۱۰ قسمت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای معضلات و مسائل اجتماعی را آسیب شناسی می‌کند.

برای شنیدن تیتراژ پایانی برنامه «شوک» اینجا مراجعه کنید.

«رفیق بازی» محمد معتمدی و انتشار «جمشید آریا»

انتشار «جمشید آریا» با صدای محمدرضا تنها

قطعه موسیقی «جمشید آریا» با آهنگسازی بهنام خدارحمی و خوانندگی محمدرضا تنها در پاسداشت و ادای احترام به جمشید هاشم‌پور این پیشکسوت عرصه بازیگری و سینما منتشر شد.

ترانه این قطعه را مهدیه عرب بر روی ملودی سروده و خدارحمی علاوه بر آهنگسازی این اثر، تنظیم آن را نیز به عهده داشته است.

پیام طونی (ویلون، ویولا)، امیر احدی (تار)، علیرضا دهقان (عود)، پریسا احدی (سنتور)، بابک خواجه نوری (تنبک) و … نوازندگان «جمشید آریا» هستند که در کنار محمدرضا تنها هنرنمایی کرده‌اند.

همچنین مهدی سالک اردستانی ضبط این قطعه را انجام داده است.

محمدرضا تنها، خواننده‌ای با بهره‌مندی از آموزش نزد استادان بزرگ عرصه آواز همچون حسین خواجه‌امیری(ایرج) و اکبر گلپایگانی(گلپا) وجهه قابل دفاعی در عرصه آواز دارد. این خواننده پیش از این گفته بود جمشیدهاشم پور(جمشید آریا) بزرگترین الگوی وی در زمینه هنر، جوانمردی و ورزش است. این قطعه در واقع تقدیمی این خواننده در پاسداشت از جمشید آریا و ادای دینی نسبت به اوست.

«رفیق بازی» محمد معتمدی و انتشار «جمشید آریا»

محمدرضا تنها، خواننده موسیقی ایرانی درباره این اثر گفت: دوستی من و بهنام خدارحمی از سالیان دور است و طی همکاری‌هایی که داشتیم خوشبختانه قطعات خوبی را با او به مرحله ضبط و تولید رسانده‌ایم. خیلی وقت بود که می‌خواستم برای جمشید آریا که قهرمان تمام دوران زندگی‌ام است آهنگی بخوانم و در نهایت طی جلسه‌ای که با بهنام خدارحمی داشتم قرار شد در وصف جمشید هاشم‌پور اثری را ساخته و منتشر کنیم.

وی افزود: بنده سلامتیم را بعد از خداوند مدیون جمشید آریا هستم چون از کودکی بهترین الگوی من بودند؛ طوری که به من یاد دادند فقط به ورزش اعتماد کنم و لاغیر. ایشان سال‌هاست پیام‌آور سلامتی هستند. پیام‌آور اینکه در هر سنی می‌توان سلامت زندگی کرد.

قطعه موسیقی «جمشید آریا» از هم‌اکنون در تمامی سایت های موسیقی قابل دسترس است، برای شنیدن قطعه اینجا مراجعه کنید.


منبع

درباره ی پشتیبان

مطلب پیشنهادی

گردشگری غنی کرمان با سابقه تاریخی تجارت و پیشگامی در تعاملات نوین 

به گزارش ایرنا کرمان با ۱۰ اثر ثبت ملی و سابقه و تنوع غنی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *