رتبه نخست وزارت ارتباطات با پاسخگویی ۱۰۰ درصدی به درخواست‌های مردم


به گزارش ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات عملکرد ۶ ماهه ۱۴۰۳ پاسخگویی به درخواست‌های مردم در سامانه iranfoia را منتشر کرد.

بر اساس داده‌های این گزارش، دو وزارتخانه «ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «نفت» با ۱۰۰ درصد پاسخگویی بهترین عملکرد بین وزارتخانه‌ها را داشته و در صدر جدول قرار گرفته‌اند. همچنین از نظر مدت‌زمان پاسخگویی به ترتیب وزارت «دفاع» و «دادگستری» با میانگین زمان پاسخگویی ۲ و ۳ روز بهترین عملکرد را داشته‌اند.

مطابق قانون همه مؤسسات عمومی متصل به سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مکلف به پاسخگویی به درخواست‌های مردم طی ۱۰ روز هستند و همچنین همه مؤسسات عمومی دولتی و غیردولتی ملزم به پیوستن به این سامانه ملی هستند.

بر اساس این گزارش در ۶ ماهه نخست سال جاری مجموعاً ۴۶۱۴ درخواست برای این مؤسسات ثبت شده که به ۴۱۷۶ پاسخ داده‌اند و ۳۱درصد پاسخ‌ها موجب نارضایتی درخواست‌کننده بوده است که بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون درخواست‌کننده ۲۰ روز مهلت اعتراض و اعلام نارضایتی نسبت به پاسخ ارائه شده مؤسسه پاسخگو دارد. البته به ۶۰ درصد اعتراض‌ها بعد بازبینی مجدد و مشورت دهی دبیرخانه کمیسیون پاسخ دوباره داده شده است.

گفتنی است، سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از سال ۱۳۹۶ برای اجرای قانون و ثبت درخواست اطلاعات مردم راه‌اندازی شد و اکنون بیش از ۲۷۰۰ دستگاه و سازمان عمومی و خصوصی برای ارائه اطلاعات و پاسخگویی به نیازمندی‌های اطلاعات مردم در این سامانه عضو هستند.


منبع

درباره ی پشتیبان

مطلب پیشنهادی

کاهش عرضه علت اصلی افزایش قیمت مجدد سیب زمینی

اسدالله کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اعلام جزییات قیمت انواع میوه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *