به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، شرکت خطوط هوایی ژاپن (JAL) روز پنجشنبه اعلام کرد که در پی یک حمله سایبری، بیش از 20 پرواز داخلی این شرکت با تأخیر مواجه شدند.
با این حال، این شرکت تأیید کرد که توانسته است سیستمهای خود را طی چند ساعت بازیابی کند.
این مشکل صبح پنجشنبه آغاز شد، زمانی که شبکه ارتباطی این شرکت که سیستمهای داخلی و خارجی را به هم متصل میکند، دچار اختلال شد. اما مسئولان این شرکت هواپیمایی اطمینان دادند که این حمله هیچ تأثیری بر ایمنی پروازها نداشته است.
خطوط هوایی ژاپن اعلام کرد که علت را حملهای شناسایی کرده که هدف آن تحتفشار قراردادن سیستم شبکه با حجم عظیمی از دادهها بوده است.
این نوع حملات سایبری که تحت عنوان حملات DDoS (حمله انکار سرویس توزیع شده) شناخته میشوند، با ایجاد ترافیک شدید، سیستم یا شبکه هدف را از کار میاندازند.
خطوط هوایی ژاپن تأکید کرد که این حمله شامل ویروس نبوده و باعث نشت اطلاعات مشتریان نشده است. اما این حمله باعث شد تا 24 پرواز داخلی با تأخیری بیش از 30 دقیقه مواجه شوند.
در جریان این حمله، فروش بلیتهای داخلی و بینالمللی برای پروازهای روز پنجشنبه شرکت خطوط هوایی ژاپن بهطور موقت متوقف شد، اما پس از چند ساعت از سر گرفته شد.
بر اساس این گزارش، کارشناسان بارها درباره آسیبپذیری زیرساختهای سایبری ژاپن هشدار دادهاند، بهویژه در شرایطی که این کشور توان دفاعی خود را تقویت کرده و همکاری بیشتری با آمریکا و دیگر شرکای دارای دفاع سایبری پیشرفته دارد.
ژاپن گامهایی برای بهبود امنیت سایبری خود برداشته است، اما کارشناسان میگویند هنوز اقدامات بیشتری لازم است.
در ژوئن سال جاری میلادی، آژانس فضایی ژاپن اعلام کرد که از سال 2023 تحت حملات سایبری مکرری قرار گرفته، اگرچه اطلاعات حساس مرتبط با موشکها، ماهوارهها و دفاع تحت تأثیر قرار نگرفتهاند. همچنین سال گذشته یک حمله سایبری عملیات یک ترمینال کانتینری در بندر ناگویا را به مدت سه روز فلج کرد.
تصاویر تلویزیونی نشان داد که در فرودگاه هاندا توکیو، مسافران زیادی در ترمینالها جمع شده بودند، همزمان که این حمله سفرهای تعطیلات پایان سال را تحت تأثیر قرار داد.
انتهای پیام/
منبع