تهران-ایرنا- عبور ۲۱ هزار شناور و ترانزیت ۵۷ درصدی انرژی جهان از مسیر باب المندب، این منطقه را به یکی از مسیرهای انتقال کالا در جهان تبدیل کرده است.اما بعد از جنگ غزه، یمن مانع عبور کشتیهای اسرائیلی از این منطقه شده و اسرائیل به دنبال راه جایگزین هستند؛ مسئلهای که باعث شده از ۱۵ دسامبر تاکنون، پنج شرکت کشتیرانی بینالمللی فعالیت در دریای سرخ را متوقف کنند.
منبع
مطلب پیشنهادی
قاچاق محصول ناترازی است/ رشد ۵۰ درصدی قاچاق سوخت در ۳ سال اخیر
تهران- ایرنا- کارشناسان بخش انرژی معتقدند، پدیده قاچاق سوخت محصول ناترازی در بخش های مختلف …