ارتقای علوم پایه در دستور کار معاونت آموزشی وزارت بهداشت است


به گزارش ایرنا از وبدا، سیدجلیل سیدحسینی، به موضوع تغییر روش در دوره های دکتری PhD اشاره کرد و گفت: اینکه فارغ التحصیلان این دوره ها منتظر استخدام در یک سازمان نباشند و خود به عنوان نیروهای مولد کار در کشور مشغول به کار شوند بسیار ارزشمند است. فارغ التحصیلان علوم پایه نیز باید بلافاصله بتوانند در جامعه برای خود شغلی را تنظیم کنند و حتی دیگران را به کار گیرند.

سیدحسینی بحث بوردها و محدود سازی آنها به برگزاری آزمون را ناکافی خواند و گفت: در تلاش هستیم تا افراد جدیدی را به بوردها اضافه و سپس تقسیم وظیفه کنیم تا این اعضا بتوانند برای آینده رشته، امتحانات و ارزیابی بخش ها تصمیم گیری کنند.

وی علاوه بر بوردها، انجمن‌های علمی را بازوی کمکی برای وزارت بهداشت دانست و تصریح کرد: انجمن‌ها مجموعه‌ای از اساتید دانشگاهی و غیر دانشگاهی هستند که سابقه و تجربه خوبی در حوزه‌های مختلف دارند و می‌توانند بازوی کمکی وزارت بهداشت باشند.

حسینی ادامه داد: معتقدم ۳۰ تا ۵۰ درصد از امور کاری وزارت بهداشت، می‌تواند از طریق انجمن‌های علمی طراحی و اجرا شود. بر این اساس همراهی بوردها و انجمن‌های علمی در این دوره در دستور کار است و لازم است اساتید بالینی و علوم پایه کمک کنند تا این موضوعات به نتیجه برسد.

وی بر ضرورت برقراری ارتباطات علمی بین المللی در قالب فرصت مطالعاتی تاکید کرد و افزود: امیدوارم اوضاع اقتصادی به سمتی برود که بتوانیم این ارتباطات را در دانشگاه‌ها رونق ببخشیم اما در شرایط کنونی تا حدودی هم می‌توانیم از ارتباطات خود برای این مسئله استفاده کنیم.

سیدحسینی تاکید کرد: نباید ارتباطات بین المللی در قالب استادان مدعو را حذف کنیم. بسیاری از دانشگاه‌ها و انجمن‌ها می‌توانند فرصت‌های مطالعاتی کوتاهی را طراحی و اجرا کنند. معاونت آموزشی وزارت بهداشت معتقد است علوم پایه باید ارتقا بیشتری پیدا کند، از این رو از طرح‌های خوب در این حوزه استقبال می‌کنیم.


منبع

درباره ی پشتیبان

مطلب پیشنهادی

جنین یک انسان است، نه یک لخته خون

به گزارش ایرنا از وبدا، صابر جباری در یک برنامه تلویزیونی افزود: جامعه باید از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *