به گزارش گروه علمی ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر محمد امانی تهران در آیین آغاز آکادمی نساجی، تحصیلات را به دو بخش مدون و دورههای کوتاه مدت تقسیم کرد و گفت: دورههای مدون دورههای دانشگاهی و برنامهریزی شده است.
وی افزود: ماموریت اصلی تحصیلات مدون دانش افزایی است و پایه های اندیشه ای را در افراد تثبیت می کند، این بخش کم اهمیت یا قابل حذف نیست. اما شاید با تحولات در آموزش و افکار دانشجویان باید بررسی کرد این دوره چقدر باید باشد و شاید امروز و در شرایط فعلی دورههای چهارساله برای کارشناسی باید کوتاه شود.
امانی در ادامه به مهارت و توانمندی های فراتر از پایه های علمی اشاره کرد و این مهارتها را بسیار ضروری دانست و گفت: افراد موفق در حوزه های تولید، تجارت و کسب و کار کسانی هستند که به این دو بال یا دو مولفه مجهز هستند. هر کدام از این بال ها ضعیف باشد ان بال ناقص می شود
پایداری و تولید پایدار؛ موضوع اساسی تولید در جهان
وی در ادامه به موضوعات و روندهای مختلف فعلی در جهان اشاره کرد و گفت: هوشمند سازی، نسل چهارم انقلاب صنعتی، توسعه فضای دیجیتال در کسب و کار امروز جدی شده است و برای بکارگیری آن نیاز به دانش و مهارت داریم؛ به همین دلیل راهاندازی دورههای مشترک میان صنایع و دانشگاهها مفید است.
رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مستندسازی دانش پرداخت و گفت: موضوع مستندسازی دانش علم بسیار مهمی است که ما از آن غافل بودهایم. در حوزه علم اموزی و دانشآموزی قدمت چندصد ساله داریم و در این بخش ضعف نداریم؛ ولی در زمینه مهارت آموزی ضعف داریم و باید دانش ذهن افراد را مستند کنیم.
بر اساس این گزارش، آکادمی آموزش نساجی با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یک مجموعه فعال در صنعت نساجی آموزشهایی را در بخشهای مختلف و تخصصی برای علاقهمندان این حوزه و دانشآموختگان دانشگاهی ارائه میدهد.
منبع